Van Dunschoten: een website als verlengstuk van het bedrijf
-
Opdrachtgever
van Dunschoten
Wat was de vraag van de klant?
Een website die meegroeit
Hoe charmeer je als groot elektrotechnisch bedrijf de bezoekers van je website? Met die vraag in het achterhoofd bouwde Census een geheel nieuwe website voor Van Dunschoten Elektrotechniek die uitstraalt wat het bedrijf zelf wil uitstralen: helder, krachtig en betrouwbaar. Helder omdat alle overzichtelijk is gehouden, met korte teksten en een simpel menu. Krachtig, door de kleurstellingen, het design en de fotografie. En betrouwbaar dankzij de vele voorbeelden van gerealiseerde projecten, met foto’s die de gewenste kwaliteit uitstralen.
Van Dunschoten groeide, de doelgroep schoof op van particulier naar zakelijk en de website ging al zo’n vijftien jaar mee. Dat betekende dat de site van de grond af aan opnieuw moest worden opgebouwd, want met een template kom je er niet met zo’n ambitieus project. Wat Van Dunschoten vooral miste, was een website die structuur en vertrouwen uitstraalt. Een plek waar hun klanten — van scholen tot bedrijven — zichzelf in herkennen en snel vinden wat ze zoeken.
Stevige uitdagingen
De vorige site van Van Dunschoten Elektrotechniek bood onvoldoende structuur en straalde nog niet genoeg vertrouwen uit. De informatie was versnipperd en de verschillende sectoren waarin Van Dunschoten actief is, kwamen nauwelijks naar voren. Daarnaast was het design achterhaald en niet geschikt voor mobiel gebruik, wat tegenwoordig natuurlijk onmisbaar is.
Maaike van de Pol begeleidde vanuit Van Dunschoten de ontwikkeling van de site. Maaike: “We wilden een site die beter vertelt wat we doen, voor wie we dat doen en hoe we dat aanpakken. Tegelijkertijd moest de website rust en professionaliteit uitstralen, zonder overbodige franje. Gewoon helder, krachtig en betrouwbaar, net als ons werk in de praktijk. Je komt er dan niet meer met een template, dus Census is bij nul begonnen.”
“Onze doelgroep is nu anders dan in de beginjaren. Onze website was daar niet in meegegroeid. Census heeft dat opgelost.”
—Maaike van de Pol, Van Dunschoten Elektrotechniek




Aanpak
“Waar we vooral in het begin heel veel aan hebben gehad, zijn de ideeën die Census aandroeg voor een nieuwe site,” zegt Maaike. “Je wilt niet blijven hangen in je oude ideeën. Onze vorige site had heel weinig traffic, dus we wilden het echt heel anders en dan zijn frisse ideeën van buitenaf noodzakelijk. Census leverde ideeën en vormgeving en bouwde de site, en droeg partners aan voor fotografie en teksten. We zijn heel tevreden over de samenwerking. Wel heb ik mijn rol moeten vinden. Zo’n nieuwe website vraagt nogal wat, dat had ik niet van tevoren zo bedacht. Al die content krijg je niet een twee drie op tafel.”
Wat is de uitkomst?
Online zichtbaar en toekomstbestendig
De nieuwe website brengt alles samen wat Van Dunschoten belangrijk vindt: kwaliteit, betrouwbaarheid en overzicht. Bezoekers herkennen zich direct in de sectorgerichte opbouw en kunnen eenvoudig vinden wat voor hen relevant is. Het design straalt rust en professionaliteit uit, zonder afstandelijk te worden.
In de praktijk merken ze dat de website beter werkt als visitekaartje én als communicatiemiddel. Of het nu gaat om nieuwe klanten die hen online opzoeken of bestaande relaties die even snel iets willen opzoeken: de site is duidelijk, snel en prettig in gebruik.
Hierover zegt Maaike van de Pol: “Tegenwoordig zijn vooral grote bedrijven, aannemers, utiliteitsbouw en dergelijke onze opdrachtgevers. Zij komen veelal via andere kanalen bij ons terecht, en onze website is dan ons visitekaartje. Daar zoeken ze bevestiging. Is Van Dunschoten een betrouwbare partij? Op onze nieuwe site vinden ze die bevestiging dankzij de professionele uitstraling en nauwkeurige content.”
“Opdrachtgevers kijken op onze site omdat ze bevestiging zoeken. Op onze nieuwe site vinden ze die bevestiging dankzij de professionele uitstraling.”
—Maaike van de Pol, Van Dunschoten Elektrotechniek
Voor Van Dunschoten is de site nu een verlengstuk van hun bedrijf: het ondersteunt hun positionering, past bij hun identiteit en biedt ruimte om verder op te bouwen. Een moderne, betrouwbare basis waar ze online mee vooruit kunnen.
“We hebben nu drie keer zo veel traffic op onze website.”
—Maaike van de Pol, Van Dunschoten Elektrotechniek
- Nieuwste MODX-versie
- Flexibele contentblokken
- Aparte werken-bij-omgeving
- Gebruiksvriendelijk
Het brein achter dit project
-
Gerson
Directeur -
Niek
Front-end developer & Projectmanager -
David
Front-end developer