Het muZIEum is een museum met impact, waar bezoekers ervaren hoe het is om blind of slechtziend te zijn. Bij muZIEum staat de persoonlijke ontmoeting altijd centraal: een baan voor de één, een beleving voor de ander. De bezoeker vertrouwt in het pikkedonker op zijn ervaringsdeskundige gids en ontdekt wat er juist wél kan als je niets ziet.
Wat hebben wij gedaan?
De website van muZIEum is gemaakt in MODX. Een van de belangrijke toevoegingen is de implementatie van formulieren op de website, waarmee we de online ervaring voor muZIEum gebruikers hebben geoptimaliseerd. We hebben gebruiksvriendelijke formulieren toegevoegd die doorverwijzen naar het ticketsysteem. Hierdoor wordt het voor bezoekers eenvoudig om tickets te reserveren en het proces verloopt soepel. Speciaal voor groepsreserveringen hebben we uitgebreide formulieren ontwikkeld, waardoor het plannen van bezoeken voor grote groepen nu een moeiteloze ervaring is. Een andere handige toevoeging is het donatieformulier, waar gebruikers gemakkelijk een bedrag kunnen invullen en direct kunnen betalen.
Naast de website en formulieren hebben wij ook een op maat gemaakte ticketflow ontwikkeld met behulp van Laravel & Nuxt.js, die volledig is geïntegreerd met het Ovatic ticketing platform via een uitgebreide API-koppeling. In tegenstelling tot standaardoplossingen biedt onze aanpak flexibiliteit, waardoor de volgorde van stappen kan worden aangepast, wat resulteert in een stapsgewijze begeleiding van gebruikers naar de juiste keuzes.
Om de gebruikerservaring te verbeteren, hebben we belevingen en horeca-arrangementen gescheiden in overzichtelijke secties. Hierdoor krijgen bezoekers een duidelijk overzicht en de mogelijkheid om gemakkelijk donaties toe te voegen aan hun transacties.
Onze geavanceerde functionaliteiten bieden de mogelijkheid om specifieke condities toe te voegen, zoals het automatisch uitsluiten van bepaalde activiteiten bij het kiezen van kindertickets. Daarnaast kunnen beperkingen worden toegepast op het boeken van horeca-arrangementen op basis van het gekozen tijdslot. Deze oplossingen dragen bij aan een geoptimaliseerde ticket ervaring voor de bezoekers van het muZIEum.