• Opdrachtgever

    Next Venue

  • Datum

    juli - september 2024

Next Venue

Inspirerende website voor vernieuwd evenementencomplex

Met de bouw van de hoogste evenementenkas van Nederland en een theaterhal met rijdende tribunes, kreeg de Midden Nederland Hallen een spectaculaire upgrade. En dus vroeg Next Venue ons: vernieuw onze bestaande website en maak hem zo inspirerend dat organisatoren de locatie het liefst direct boeken voor hun congres, beurs, feest of ander evenement.

KLANTVRAAG

Maak in korte tijd een onweerstaanbare leadgenerator 

“De website is één van onze belangrijkste leadgeneratoren”, vertelt Anne de Waal, marketing manager van Next Venue. “Alles wat we aan marketing doen – van SEO en SEA tot campagnes in vakbladen – leidt naar de website. Daar willen we organisatoren op een inspirerende manier kennis laten maken met de locatie en zo soepel mogelijk door de customer journey leiden. Onze website moet daarom technisch snel zijn, intuïtief voor bezoekers en aansturen op conversie. We wilden natuurlijk onze zoekposities in Google behouden, dus de redirects moesten goed geregeld zijn. Verder was er een harde deadline: de website moest live zijn voor de feestelijke heropening van de Midden Nederland Hallen.”

“Door het strakke projectmanagement van Census bleven we op schema, terwijl ze tegelijkertijd meebewogen met onze planning en wensen.”

Anne de Waal, marketingmanager Next Venue

AANPAK

Flexibel programmeren aan de vernieuwde website

Census bouwde de website op in de nieuwste versie van MODX, waarbij het webdesign aan de achterkant omgezet is in flexibele contentblokken. Een aantal van die blokken zijn custom geprogrammeerd voor de Midden Nederland Hallen. De eerste testomgeving stond binnen 1,5 maand klaar. Op dat moment werd er nog volop gebouwd aan het nieuwe evenementencomplex, waardoor er soms ook nieuwe inzichten voor de website ontstonden. Anne: “Die konden we gemakkelijk doorgeven via het online feedbacksysteem. Soms liepen we ergens tegenaan, maar wisten we niet precies wat we wél wilden. Het is prettig dat Census in zulke gevallen met suggesties komt. Dat de feedbackmodule nog drie maanden open blijft staan na de livegang is ook fijn, want in die fase ontdek je vaak kleine verbeterpuntjes.”

RESULTAAT

Steeds op schema, een boost in webverkeer 

Eén van de grootste uitdagingen in dit traject? Op schema blijven. “Dat is gelukt. Census speelde daar een belangrijke rol in. Met hun strakke projectmanagement zorgden ze ervoor dat we op tijd konden starten met het vullen van de website, terwijl ze tegelijkertijd ook meebewogen als we aanpassingen wilden doen en flexibel waren in het moment van livegang. De livegang ging naadloos, we zijn zonder downtime overgegaan van de oude naar de nieuwe website. En het belangrijkste: de website doet wat hij moet doen. Leads genereren. Door de heropening, de marketingcampagnes die we hebben lopen en de start van 40-45, de musical is het verkeer op onze website sterk toegenomen. Er komen volop aanvragen voor evenementen binnen.”

  • Nieuwste MODX-versie
  • Flexibele contentblokken
  • Meertalige website
  • Aparte werken-bij-omgeving

Het brein achter dit project

  • Portretfoto van Chris

    Chris

    Senior back-end developer
  • Portretfoto van Tim

    Tim

    Senior front-end developer
  • Portretfoto van Gerson

    Gerson

    Directeur

Kennismaken

Samenwerking
bespreken?

Neem contact op met Gerson: