-
Opdrachtgever
Next Venue
-
Datum
juli - september 2024
Next Venue
Inspirerende website voor vernieuwd evenementencomplex
Met de bouw van de hoogste evenementenkas van Nederland en een theaterhal met rijdende tribunes, kreeg de Midden Nederland Hallen een spectaculaire upgrade. En dus vroeg Next Venue ons: vernieuw onze bestaande website en maak hem zo inspirerend dat organisatoren de locatie het liefst direct boeken voor hun congres, beurs, feest of ander evenement.
KLANTVRAAG
Maak in korte tijd een onweerstaanbare leadgenerator
“De website is één van onze belangrijkste leadgeneratoren”, vertelt Anne de Waal, marketing manager van Next Venue. “Alles wat we aan marketing doen – van SEO en SEA tot campagnes in vakbladen – leidt naar de website. Daar willen we organisatoren op een inspirerende manier kennis laten maken met de locatie en zo soepel mogelijk door de customer journey leiden. Onze website moet daarom technisch snel zijn, intuïtief voor bezoekers en aansturen op conversie. We wilden natuurlijk onze zoekposities in Google behouden, dus de redirects moesten goed geregeld zijn. Verder was er een harde deadline: de website moest live zijn voor de feestelijke heropening van de Midden Nederland Hallen.”
“Door het strakke projectmanagement van Census bleven we op schema, terwijl ze tegelijkertijd meebewogen met onze planning en wensen.”
Anne de Waal, marketingmanager Next Venue




AANPAK
Flexibel programmeren aan de vernieuwde website
Census bouwde de website op in de nieuwste versie van MODX, waarbij het webdesign aan de achterkant omgezet is in flexibele contentblokken. Een aantal van die blokken zijn custom geprogrammeerd voor de Midden Nederland Hallen. De eerste testomgeving stond binnen 1,5 maand klaar. Op dat moment werd er nog volop gebouwd aan het nieuwe evenementencomplex, waardoor er soms ook nieuwe inzichten voor de website ontstonden. Anne: “Die konden we gemakkelijk doorgeven via het online feedbacksysteem. Soms liepen we ergens tegenaan, maar wisten we niet precies wat we wél wilden. Het is prettig dat Census in zulke gevallen met suggesties komt. Dat de feedbackmodule nog drie maanden open blijft staan na de livegang is ook fijn, want in die fase ontdek je vaak kleine verbeterpuntjes.”
RESULTAAT
Steeds op schema, een boost in webverkeer
Eén van de grootste uitdagingen in dit traject? Op schema blijven. “Dat is gelukt. Census speelde daar een belangrijke rol in. Met hun strakke projectmanagement zorgden ze ervoor dat we op tijd konden starten met het vullen van de website, terwijl ze tegelijkertijd ook meebewogen als we aanpassingen wilden doen en flexibel waren in het moment van livegang. De livegang ging naadloos, we zijn zonder downtime overgegaan van de oude naar de nieuwe website. En het belangrijkste: de website doet wat hij moet doen. Leads genereren. Door de heropening, de marketingcampagnes die we hebben lopen en de start van 40-45, de musical is het verkeer op onze website sterk toegenomen. Er komen volop aanvragen voor evenementen binnen.”
- Nieuwste MODX-versie
- Flexibele contentblokken
- Meertalige website
- Aparte werken-bij-omgeving
Het brein achter dit project
-
Chris
Senior back-end developer -
Tim
Senior front-end developer -
Gerson
Directeur