Online marketingstrategie

  • Opdrachtgever

    Van Losenoord

  • Datum

    Oct 2021 - Mar 2022

Voor schilder, stylist en stoffeerder Van Losenoord is verkoop van verf en adviezen via de webshop in de loop der jaren belangrijker geworden. Vooral de laatste jaren neemt de online business toe, onder meer gestimuleerd door veranderend consumentengedrag in de lockdownperiode. De realisatie van een compleet nieuwe website met webshop was voor Van Losenoord het moment om serieus werk te gaan maken van een online-marketingstrategie. Alidaan van Losenoord en Teunditta van Asselt lichten de aanpak toe.

Vragen vanuit onze klant

Diensten

  • Interieurstyling
  • Stoffering
  • Advies

Aantal personeel

  • 30+

Na de lancering van een compleet nieuwe, door Census gebouwde webshop is doorpakken op de online marketing van groot belang. Het is logisch dat je bij een complete vernieuwing goed blijft monitoren wat de impact hier van is. Censeo ging aan tafel met het Van Losenoord team om drempels en kansen in kaart te brengen.

Vragen die aan bod kwamen waren onder meer:
- Hoe kan Van Losenoord zijn positie in Google terugpakken? Een complete nieuwe website met nieuw beeldmateriaal en deels nieuwe teksten is nu eenmaal een uitdaging op zoekmachineterrein. 
- Hoe krijg je meer bezoekers via Instagram en Facebook op de website? Wat is je strategie op sociale media?
- Waar komen bezoekers vandaan en op welke pagina landen ze? Hoe kunnen we er voor zorgen dat bezoekers ook overgaan tot aankoop van een product?

Bovenstaande doelstellingen vroegen om een aanpak waarbij Censeo verschillende tools heeft ingezet. Niek en Julian hebben de doelstellingen verwerkt in een online-marketing strategie.

Eindresultaat

Een online strategie is ook: continu aan de bal blijven

Van Losenoord is een SEO traject met ons aangegaan. Maandelijks ontvangt het team van Van Losenoord nieuwe input vanuit het Censeo team voor het plaatsen van nieuwe content. Bijvoorbeeld conclusies uit de bezoekersstatistieken op de website en niet te vergeten de performance van Van Losenoord op Instagram en Facebook. Teunditta: “Je ziet dat Instagram wat terrein wint.

Censeo geeft ons tips en zoekwoorden en dergelijke om zowel op sociale media als op de website scherp te blijven communiceren.” Door het gedrag van bezoekers onder de loep te nemen kun je daar als bedrijf van profiteren. Als mensen bijvoorbeeld veel interesse tonen in een bepaalde muurverf dan kan Van Losenoord die prominenter laten terugkomen op de webshop.

  • Online marketingstrategie
  • Maandelijks nieuwe input

Het brein achter dit project

  • Portretfoto van Niek

    Niek

    Front-end developer

Kennismaken

Samenwerking
bespreken?

Neem contact op met Gerson: